فواید چمن مصنوعی روف گاردن
نوشته شده توسط : chaman

همان طور که می دانید، حضور گل ها و گیاهان در محیط زندگی و کار، باعث بهبود وضعیت روحی و ایجاد انگیزه و نیروی محرّک در انسان می شود.

هر زمان که ما از روند عادی و خسته کننده روزمرّه به سطوح می آییم، به دامان طبیعت پناه می بریم. زندگی و کار در فضای بسته و محدود ساختمان، باعث خمودگی ذهن و جسم می شود.

اما آیا همیشه می توانیم به دل دشت و جنگل و کوهستان برویم؟ یا حتی از آن همه ساده تر، آیا زمان کافی برای سر زدن به پارک و فضای سبز شهری در محل خود را دارید؟

جواب بسیاری از مردم منفیست. مشغله کاری در بعضی افراد به حدیست که فرصت رفتن به نزدیک ترین پارک یا محوطه فضای سبز در نزدیکیِ محل زندگی خود را نیز ندارند.

در بسیاری موارد، اصلا چنین فضایی در نزدیکی خانه یا محل کار وجود ندارد و یا وضعیت و شرایط مناسب برای استفاده و گذراندن زمان برخوردار نیست.

چاره کار چیست؟ برای شما پیشنهادات ویژه ای داریم. در بسیاری از خانه ها، حیاط جلویی یا پشتی یکی از عناصر معماری ساختمان محسوب می شود. در این فضا، گاهی اوقات باغچه احداث می شود.

اگر خانه شما از نوع شخصی باشد می توانید از محیط باغچه برای استراحت استفاده کنید. ولی اگر در یک مجتمع مسکونی آپارتمانی زندگی می کنید، ممکن است نتوانید از باغچه استفاده کنید.

Image result for roof garden artificial grass

در خیلی از موارد نیز، فضای سبز باغچه و حیاط، در معرض دید و چشم انداز ساختمان های مجاور و همسایگان است و بسیاری از افراد، در چنین وضعیتی احساس آسایش ندارند و استراحت و وقت گذرانی در این مکان، مورد پسند و خوشایندشان نیست.

آیا مکانی در ساختمان باقی مانده که آن را از قلم انداخته باشیم؟ بله... پشت بام. پشت بام جاییست که فضای خالی و در دسترس فراوانی دارد. البته اگر اندکی به پاکسازی و مرتب کردن آن بپردازیم.

پشت بام در ساختمان های چند طبقه آپارتمانی، مکانیست که در ارتفاع بلندی قرار داشته و علاوه بر داشتن منظره و چشم انداز وسیع، از دید ساختمان های مجاور نیز در امان است.

برای ساخت یک باغچه کوچک بر روی پشت بام، هیچ نیازی به صرف هزینه های سنگین وجود ندارد. تنها کافیست تا چند عدد گلدان بزرگ و کوچک حاوی گیاهان و درختان تهیه کنید و با سلیقه خاص خود، آنها را بچینید.

Image result for roof garden artificial grass

سطح کف پشت بام ها، معمولاً از مصالحی همچون سنگ، سرامیک، موزاییک، آجرفرش، واش بتون و.... ساخته می شود. مواردی نیز دیده می شود که ایزوگام آخرین لایه محافظ است.

برای پوشاندن کف بام، می توان چمن مصنوعی را پهن کنیم و یا در صورت نیاز آن را با چسب تثبیت کنیم. چمن مصنوعی برای پشت بام شما موهبتی بی بدیل است و آنجا را به مکانی مناسب برای لحظات خوش تبدیل می کند.

نگران هزینه چمن مصنوعی نباشید، زیرا به قدری مدل های ما متنوع است که شما می توانید از میان همه مدل های چمن مصنوعی تزئینی برای کار خود انتخاب نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: